Sábado,

31 de maio – Gilles Villeneuve vence no GP de Mônaco de 1981 com o já lendário número 27 estampado em sua Ferrari 126CK-V6 Turbo. foi a 10ª vitória de um participante em prova do Campeonato Mundial inscrito sob o número 27. Das 6 vitórias do Gilles, quantas ele conquistou com este número e quem conquistou as outras, onde e quando?

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31/5/1959, Andrea de Cesaris is born Rome, Italy.

De Cesaris made his Formula 1 debut in an Alfa Romeo at the 1980 Canadian Grand Prix when racing the same year for Ron Dennis‘ Project 4 Formula 2 team. He then followed Dennis to McLaren the following for his first full F1 season and schocked his boss with a succession of accidents and incidents. In 1982 he returned to the Alfa Romeo works team qualifying on pole position at Long Beach, but ended up hitting the wall. He stayed with Alfa in 1983, leading the Belgian Grand Prix at Spa-Francorchamps before retiring. Then he signed a two-year-deal with Ligier and from them his career began to spiral, hopping through the ranks of Minardi, Brabham and Rial.

In 1989 he managed another two-year-deal, this time around with Scuderia Italia Dallara. Andrea finally seemed to have obtained the necessary maturity to be seen as a potential point scrorer and was hired Eddie Jordan for the 1991 season and came close to bagging second place behind Ayrton Senna’s McLaren at Spa. In 1992 and 93 he earned a reprieve with the Tyrrell team but didn’t impress. However, he was called throught 1994 as sub for a suspended Eddie Irvine at Jordan, then for the injured Karl Wendlinger at Sauber. By the end of his Formula 1 career he had driven in 208 races his best results werer two second places at the 1983 German and South African GP. His post-F1 life saw him dealing with currency trading and travelling the world taking part in windsurfing competitions.

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31/5/1942, Josef Vonlanthen is born in Saint Ursen, Switzerland

Jo Vonlanthen’s made a brief appearance in Formula 1 after a couple of years in the European Formula 2 championship. His debut came at the wheel of a works Ensign at the 1975 International Trophy before switching to Williams for the Swiss GP at Dijon. His first World Championship race was the Austrian GP, also the last Grand Prix of his career. He returned to Formula 2 for 1976, but later concentrated on his A car trading business in Frauenfeld in Switzerland and also became a household name for Formula 1 show car rentals.

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4 Gedanken zu “Sábado,

  1. Prezado Mario:
    Se estamos falando de 4 vitórias, serão as anteriores do próprio Villeneuve: 1978, Canadá; 1979, África do Sul, Estados Unidos Oeste e Estados Unidos Leste.
    Caso fossem vitórias anteriores de um carro 27, teríamos 9, todas com Alan Jones: 1979, Alemanha, Áustria, Holanda e Canadá; 1980, Argentina, França, Inglaterra, Canadá e Estados Unidos Leste.
    Fiquei com a impressão de que a pergunta foi no estilo „pegadinha de concurso público“, mas devo ser humilde e admitir que meu domínio da língua inglesa não é dos melhores 😦
    Um bom final de semana a vc e demais leitores do Blog! 🙂

    Obs.: isso porque ainda não falei dos outros quatro pilotos da Ferrari que venceram com o número 27. Se a questão for essa, deixarei para outro companheiro de Blog responder, embora já saiba quais são… 🙂

  2. Enquanto os tradutores continuam perdidos (enfim, alguém viu essa galera por aí…?) resolvi pelo menos traduzir a charada.

    Então: Essa do Gilles em Mônaco foi a décima vitória em GP de F1 do número 27. Como o Ivan avaliou corretamente, o Alan Jones venceu nove vezes com o 27, o Gilles venceria mais uma. Ou seja, 9 a 2 a favor de Jones.

    Não é estranho que o „27“ virou lenda em relação ao Gilles…?

  3. Quem sabe pelo fato de algumas de suas mais espetaculares atuações na F-1 terem acontecido a bordo do Ferrari 27, inclusive a vitória no GP da Espanha de 1981, onde agüentou durante toda a prova a pressão de Laffite, Watson, Reutemann, de Angelis e Mansell? No fim, foram apenas duas vitórias com a Ferrari 27, empatando, nesse quesito, com Tambay (Alemanha, 1982, e San Marino, 1983) e Mansell (Brasil e Hungria, 1989), e perdendo para Alboreto (Bélgica, 1984, e Canadá e Alemanha, 1985), vindo Alesi na lanterna, com sua única vitória em 1995, no Canadá.
    Nem sempre os números constroem mitos, ao menos no que se refere à quantidade.
    Ops…! Acabei respondendo. Falha nossa…

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